czwartek, 3 stycznia 2013

Radio Aspekt - inna strona muzyki

Pod koniec roku 2011, ja, jako wierny od wielu lat słuchacz Trójki, odkryłem inne radio, którego również namiętnie zacząłem słuchać. Radio owo ma już 6 lat. To radio internetowe i nosi nazwę ASPEKT. Jest to radio, w którym można znaleźć programy humorystyczne, filmowe i kulturowe. Cechą charakterystyczną jest prowadzenie audycji w sposób nieraz bardzo ironiczny i dowcipy. Nie tylko są też audycje prowadzone w bardzo poważny ... nie, może nie w bardzo poważny sposób, ale jednak w sposób bardzo odpowiedni do danej audycji i odtwarzanej w niej muzyki. Rozgłośnia owa posiada bardzo wybitnych prezenterów, którzy potrafią poprowadzić audycje na bardzo wysokim poziomie. To jest radio muzyczne, niekomercyjne, nie związane z żadną partią polityczną, ani też nie finansowane przez polityków. I Bogu dzięki!!!

Przejdźmy teraz może do samych redaktorów i ich audycji. Wszystkich nie wymienię, ale chociaż te, których ja sam najczęściej słucham.

Pierwszą audycję, jaką usłyszałem w tym radiu było "W Pół Rocku". Audycję prowadzi Przemek Bartkowski. Pozwolę sobie na małą prywatę. Otóż Przemek to mój ziomek. Pochodzi z tej samej miejscowości, a nawet z tej samej okolicy, co ja. W chwili obecnej nie zamieszkuje tam. POZDRO, PRZEMO! To tak na marginesie. Tematem Jego audycji jest muzyka z okolic post rocka, progresywnego rocka, trip-hopu itd. Prezentuje przede wszystkim nowe i rzadko znane nam nagrania, a także nieraz starsze płyty i utwory, które znamy. Absolutnie wyjątkowa audycja! Bardzo polecam w każdy wtorek o godzinie 20:00

W Radiu Aspekt jest nie tylko poważnie, ale też bardzo wesoło. Kolejna audycja, którą sobie bardzo umiłowałem to "Metallic Luster - audycja, która połyskuje metalicznym blaskiem". Audycje prowadzi Iza Erenc - Szefowa Radia. To niezwykle wesoła, dowcipna, a także ironiczna Pani Redaktor. Jaką muzykę gra? Aaaaaa, no taką którą tygryski lubią najbardziej, czyli ... dobre, ostre metalowe i rockowe granie. Koniecznie posłuchajcie. Już Jej kiedyś napisałem, że jest niczym Tenacious D - "masz doła, Iza Cię rozweseli!" Polecam także tuż po audycji Przema,  godzina 22. Iza też prowadzi rockową listę przebojów w piątki po 20 - Aspekt Rock Charts.

Kolejna z audycji to Czarno-Białe Klawisze. Audycje prowadzi Jerzy Kapała. Znów jest bardzo ambitnie i na wysokim poziomie, tak ja lubię. Tak jak w Trójce. A muzyka? Różna - progresywny rock, trip-hop, elektronika. Różna i różniasta, ale poziom niezwykle wysoki.

Jest też "Kraina Galaad" Piotra "Sowy" Kolasińskiego. Nie wiedzieć czemu, ale mnie ona się kojarzy z audycjami ś.p. Tomasza Beksińskiego - mojego Guru. Takie było moje wrażenie, gdy pierwszy raz tej audycji posłuchałem parę tygodni temu. Audycja nadawana od niedawna również we wtorek, zaraz po Metallic Luster.

No, i chyba moja ukochana audycja, czyli "Muzyka Z Najwyższej Półki". Audycję prowadzi Tadeusz Grabuńczyk. Przesympatyczny człowiek, który kocha muzykę całym sercem i potrafi się nią dzielić. Jest też założycielem i Prezesem (my nazywamy Go PREZYDENTEM) grupy na FB o tej samej nazwie, czyli właśnie "Muzyka z Najwyższej Półki". Ta Audycja również od niedawna. Na podstawie grupy powstała audycja i jej nazwa. Gwarantuje - można się zakochać. Jaką muzykę gra Redaktor Tadeusz? Najlepiej sami posłuchajcie, albo po prostu - jeśli macie konto na FB ("nie masz fejsa - nie istniejesz!") przybywajcie tam do nas, na grupę, a sami się przekonacie.


Radio Aspekt. Radio, które uzależnia. Radio, które pokochasz! Dla mnie drugie po ukochanej Trójce :)


BARTAS.





1 komentarz: